Jak se správně vážit
před týdenním měřením?

Správné měření jsou pro systém velice důležité, protože jinak by nebylo možné vyhodnocovat přesně. U váhy existují skrze den jisté fluktuace, ty jsou hlavně způsobeny množstvím snězeného jídla a vypité vody napříč dnem. Dalšími možnými fluktuacemi vaší váhy mohou být například stres, hormonální změny, nedostatek spánku, změny příjmu množství sacharidů či u žen i menstruační cyklus.

Prvním a nejdůležitějším pravidlem správného vážení je tedy měřit se vždy ráno, na lačno, ihned po splnění potřeby.

Fluktuace váhy mohou nastat v případech, kdy v předchozích dnech blížícího se vážení, zvolíte sníst více kalorií. Pro přesnost systému je lepší, si více kalorický den zvolit na začátku, či uprostřed vašeho pracovního týdne.

Jestliže k takovým neplánovaným rozhodnutím máte tendenci tíhnout, nebo již předem víte, že se na konci týdne najíte více, nenechávejte vážení na den měření, ale važte se po celý týden a váhu zprůměrujte.


Po shrnutí bychom vypsali doporučení následovně:

  1. Važte se ráno po probuzení, na lačno a ihned po záchodě
  2. Ve dnech, blížících se k dalšímu vážení, se snažte nepřejídat
  3. V některých případech můžete volit vážení každý den, namísto vážení 1x týdně